Orgelkring Overhoven

'Orgelkring Overhoven' organiseert jaarlijks orgelconcerten op het herplaatste- en gerestaureerde pijporgel door de Firma Orgelbouw A. Nijsse en zoon. Het pijpwerk van dit orgel is oorspronkelijk afkomstig uit de Kapel van het Franse Klooster in Sittard. Het orgel is in 2022 geplaatst op het priesterkoor in onze kerk.

Klik hier voor meer informatie over het orgel.

In de praktijk bestaat de werkgroep uit de leden van het bestuur van de Stichting 'Behoud Franse Klooster'. Deze stichting heeft het orgel laten restaureren, herbouwen en herplaatsen in onze kerk. Deze stichting is eigenaar van het instrument en heeft het orgel in bruikleen geplaatst in onze kerk.

Het orgel wordt zeer regelmatig gebruikt voor de muzikale begeleiding van de erediensten (Heilige Missen), orgelconcerten en orgeleducatie (orgellessen).

Binnen onze parochie fungeert de stichting onder de werknaam 'Orgelkring Overhoven'.

De orgelkring tracht jaarlijks een orgelconcert te organiseren in het 'Orgelfestival Limburg' dat georganiseerd wordt door de SOL (Stichting Samenwerkende Orgelvrienden Limburg).

Het eerstvolgende orgelconcert in onze kerk vindt plaats op: Zondag 30 juni om 15.00 uur
Organist: Rémy Syrier Toegang: vrije gave

Klik op deze link voor de uitnodiging en meer informatie betreffende het orgelconcert op zondag 30 juni 2024 om 15.00 uur.

Contactpersoon 'Orgelkring Overhoven':

Efrem Verleng

Telefoon: 06-30567774

Email: parochieoverhoven@gmail.com

Klik hier om terug te gaan naar overzicht 'Werkgroepen'.