Tabernakeldeurtjes Mariakapel

In de Mariakapel van de parochiekerk hangen aan de achterwand twee afbeeldingen van de deurtjes van het tabernakel afkomstig uit de Kapel uit het voormalig Maaslandziekenhuis (Franse Klooster). In de Kapel van het Franse Klooster zaten op de deurtjes van het tabernakel (rechts voor op het priesterkoor) twee afbeeldingen van engelen. Hierop staat de tekst: “Adoro te devote, latens Deitas”, vertaald: “Ik aanbid U met eerbied, verborgen God”.

De twee deuren van het tabernakel, afkomstig uit de kapel van het Franse Klooster. Hierop staat de tekst: “Adoro te devote, latens Deitas”, vertaald: “Ik aanbid U met eerbied, verborgen God”.

De twee afbeeldingen van de deurtjes hebben in juni 2022 een nieuwe bestemming gekregen in de Mariakapel van de parochiekerk Heilig Hart van Jezus in Overhoven-Sittard. Hier komen deze afbeeldingen heel mooi tot hun recht.