Iconen en symbolen als thema

‘Iconen en symbolen’ was het thema van de Open Monumentendag 2016 (weekend 10-11 september).

De Heilig Hart van Jezuskerk heeft in de eerste plaats zelf een aanzienlijke iconische uitstraling door de bijzondere architectuur, de verwijzingen naar het mijnverleden en de rol die de paters MSC (Missionarii Sacratissimi Cordis) eerst in het rectoraat, sinds 1972 in de parochie Overhoven hebben gespeeld. Terecht is de kerk aangewezen als rijksmonument.

Op de tweede plaats is zij rijk aan symbolen die enerzijds bijdragen aan de luister van het godshuis, anderzijds in onze tijd om uitleg vragen.

Dit boekje wil in die behoefte voorzien naast een artikel dat over de Heilig Hartkerk van Overhoven zal verschijnen in het Historisch Jaarboek voor het Land van Zwentibold 2017.

Het boekje is de parochie aangeboden op het feest van het Heilig Hart op zondag 25 juni 2017.

Klik hier om terug te gaan naar de hoofdpagina van "Iconen en Symbolen".